Eenvoudig betalen via zakelijke incasso

Yes! De offerte is getekend. Goed nieuws voor alle partijen en met name voor jouw werknemers. We kunnen van start met de pensioenregeling bij Brand New Day! Of toch niet? De automatische incasso had ik toch geregeld? Moet ik een machtiging registreren? Dat hoeft toch helemaal niet…

Wij mogen natuurlijk niet zomaar premie incasseren van jouw bankrekening. Om pensioenpremie voor jouw werknemers te incasseren, kiest Brand New Day voor zakelijke incasso.  Je leest hieronder wat je moet regelen om alles goed te laten verlopen en wat de voordelen zijn.

Hoe regel je zakelijke incasso?
Nadat de offerte is getekend, ontvang je veel informatie van ons. Misschien is het niet helemaal duidelijk wat je precies moet doen. Daarom leggen we in drie stappen uit wat je moet regelen om de pensioenpremie voor jouw werknemers te betalen via een zakelijke incasso.

  1. Vul het machtigingsformulier in. Stuur dit formulier naar Brand New Day. Heb je het formulier (nog) niet ontvangen? Neem dan contact met ons op.
  2. Vul het standaard registratieformulier van je bank in. Stuur dit formulier vervolgens per post of e-mail naar je bank. Het kan ook zijn dat je dit eenvoudig kan regelen via online bankieren.*
  3. Als deze twee formulieren succesvol zijn ontvangen door Brand New Day en jouw bank, mogen wij de maandelijkse premie incasseren van je opgegeven bankrekening.

Let op! De formulieren moeten worden ondertekend door een tekeningsbevoegd persoon binnen jouw bedrijf.

*Deze werkwijze verschilt per bank. Kom je hier niet uit? Neem dan contact met ons op. We helpen je hier graag mee!

Hoe zorg ik dat de incasso goed verloopt?
Wij incasseren maandelijks aan het begin van de maand. Het kan zijn dat de incasso op dat moment alsnog mis gaat. Daarom geven we enkele tips:

  • Zorg voor voldoende saldo op je bankrekening.
  • Zorg voor een ruim limiet op de hoogte van het incasso bedrag. Dit is belangrijk bij bijvoorbeeld uitbreiding van jouw personeel.
  • Regel ruim op tijd de machtiging en het registratieformulier bij jouw bank.

Wat zijn de voordelen van zakelijke incasso?
Het regelen van zakelijke incasso kost in het begin even wat tijd, maar heeft daarna veel voordelen.

  • Na de registratie hoef je slechts voor voldoende saldo te zorgen.
  • Lage kosten. De zakelijke incasso is grotendeels geautomatiseerd. Hierdoor kunnen wij de administratiekosten laag houden voor jou.
  • Tijdig beleggen. Wij garanderen hiermee dat wij de premie tijdig beleggen voor jouw werknemers.
  • Incasso tegenhouden. Indien nodig kan je de te betalen premie vooraf storneren.
  • Incasseren in Europa. Heb jij een Europese bankrekening? In een groot deel van Europa kunnen betalingen worden voldaan door zakelijke incasso.

Leuk, maar kan ik ook op een andere wijze betalen?
Het is niet standaard, maar we kunnen in overleg kiezen voor een andere betaalwijze. Je kan de facturen dan betalen door handmatige overboekingen. Dit is buiten het geautomatiseerde proces om en daarom vragen we hiervoor een vergoeding. Extra werkzaamheden leveren extra kosten op. Wij rekenen € 50,- per maand. Deze kosten worden per kwartaal vooruit in rekening gebracht. Kies je later alsnog voor zakelijke incasso? Geen probleem. De kosten worden meteen stopgezet.

Let op: Als de zakelijke incasso na drie keer niet succesvol is, worden deze extra kosten ook in rekening gebracht.

Help ons de service te verbeteren!
Heb je na het lezen nog vragen over het regelen van zakelijke incasso? Neem gerust contact met ons op.

Wij willen onze service continu verbeteren. Alle hulp en wensen zijn daarbij welkom. Denk hierbij aan de werkgeversportal, communicatie en de inhoud van bijvoorbeeld de facturen. Je kan je ideeën en wensen doorgeven aan Cedric van de Giessen en Salina Köller.

Mail gerust naar werkgever@brandnewday.nl of bel 020 – 75 85 360.