De bal ligt bij ons

Als klant verdien je een podium. Dus dat geven we je ook. Sinds vorig jaar vragen we structureel de werkgevers in ons klantenbestand om feedback. En velen geven die. We krijgen mooie reacties. Net als een reeks verbeterpunten. Kortom, de bal ligt bij ons!

Wat krijgen we op ons rapport?
Topservice. Dat is wat we elke klant beloven. Maar ervaar je dat ook? Hoe komen we eigenlijk over? Een belangrijke graadmeter vinden we het rapportcijfer. Klanten geven ons voor 2015 een 7,9 op ons rapport. Dat willen we dat nóg beter krijgen. Daar doen we dit jaar onze stinkende best voor. Hieronder zie je in procenten hoe vaak een rapportcijfer is gegeven:

 Rapportcijfer Percentage dat dit cijfer gaf
Zeer goed 10 2,3%
9 16,1%
8 53,4%
7 24,1%
6 2,9%
5 0,6%
4 0,3%
3 0,0%
2 0,0%
Zeer slecht 1 0,3%


Zouden klanten ons aanraden?

Ambassadeurs. Dat is uiteindelijk wat we willen. Werkgevers die zó tevreden zijn als klant dat ze anderen over ons vertellen. Daarom letten we goed op de Net Promotor Score (NPS). De meting is simpel. We vragen hoe waarschijnlijk het is dat een klant ons zou aanraden aan goede relaties (Op een schaal van 1 tot 10. Hoe hoger, hoe beter.). Vervolgens nemen we het percentage ‘promotors’ (de klanten die jou een 9 of een 10 geven) en daar halen we het percentage ‘detractors’ (iedereen die een 6 of lager geeft) van af. Als de uitkomst positief is, heb je meer fans dan ontevreden klanten.

Het antwoord van onze klanten is meer dan positief. Onze NPS is maar liefst +17,3 ! Hier zijn we bijzonder trots op. We zien het als bewijs dat we het goed doen. Juist omdat de NPS van financiële bedrijven vaak (flink) negatief is. De tabel hieronder laat je in procenten zien hoe vaak een promotor score is gegeven.

 Promoter Score Percentage dat deze score gaf
Promotors (9 of 10) 26,1%
Passives (7 of 8) 65,1%
Detractors (6 of lager) 8,8%

Toch zijn we nog niet tevreden. Want werkgevers die al langer bij ons klant zijn, zijn op dit moment minder vaak ‘promotor’ dan werkgevers die afgelopen jaar bij ons klant zijn geworden. We zien dat als werk aan de winkel.

Klap op de vuurpijl
Maar liefst 31% van de werkgevers heeft ons al daadwerkelijk aangeraden aan goede relaties. Dus niet alleen raadt een werkgever ons waarschijnlijk in de toekomst aan, bijna 1 op de 3 klanten heeft dat zelfs al gedaan!

Wie A zegt…
…moet ook B zeggen. Dus dat doen we. Een vaak gehoorde wens is om per mail de factuur te ontvangen. Zoals je gewend bent, vind je elke maand de nota netjes op je werkgeversportal. En vanaf dit jaar voegen we daar een optie aan toe. In de maandelijkse mail staat vanaf nu namelijk een link. Als je daarop klikt, ontvang je de betreffende maandfactuur meteen in je digitale postvak.

Het begin van een mooi jaar
Dit bericht geldt als de aftrap. We hebben namelijk nog andere mooie verbeteringen in petto. Blijf ons intussen scherp houden. Geef ons terugkoppeling. Uiteindelijk ben je als klant degene voor wie we het doen. Laat ons maar hard rennen.

Namens iedereen bij Brand New Day: bedankt voor het vertrouwen in onze service!