Forse groei en winst in 2014 voor pensioenuitdager Brand New Day

In 5 jaar van zolderkamer naar middelgrote levensverzekeraar

 

  • Groei klanten + 25% naar 104.000 klanten
  • Groei vermogen + 38% naar € 800 mio
  • Winst (eerder dan verwacht) van € 230k verlies naar € 680k winst

 

Pensioenaanbieder Brand New Day blijft hard groeien. In 2014 steeg het aantal klanten met 28% naar ruim 104.000. Het aantal collectieve contracten bij de Collectief verdubbelde bijna, van 550 naar ruim 1.000 bedrijven. Het toevertrouwde vermogen groeide fors met 38% naar € 800 miljoen. En door die harde groei is, ondanks forse investeringen, een jaar eerder dan verwacht winst gemaakt.

Verwachtingen

Dit najaar verwacht Brand New Day de grens van € 1 miljard toevertrouwd vermogen te doorbreken. En naar verwachting gaat de Collectief, het onderdeel dat in 2012 van start is gegaan, in 2016 voor het eerst winst maken. Winst staat echter de komende jaren niet voorop: een belangrijk deel van de opbrengsten wordt geïnvesteerd. Enerzijds in uitbreiding van het productaanbod, zodat alle diensten op het gebied van pensioen aangeboden kunnen worden. En anderzijds in technologie, om klanten te empoweren op het gebied van hun pensioen.

Kalo Bagijn, directeur Brand New Day: “Brand New Day is na 5 jaar definitief door de fase van start-up heen. We groeien hard en maken winst. Onze nieuwe instroom kan zich meten met de instroom in vergelijkbare producten van de grote en middelgrote financials. Toen we 5 jaar geleden begonnen, verklaarde de branche ons voor gek met zulke lage tarieven. We hebben bewezen dat je ook met een marge van € 65 per jaar per klant een winstgevende financial kunt bouwen. We liggen op koers.”

Hoge klanttevredenheid basis voor groei

Brand New Day is meer dan een prijsvechter en heeft de overtuiging dat alleen financials met een hoge klanttevredenheid toekomst hebben. Klanttevredenheid wordt in de financiële sector bepaald door 3 aspecten: prijs, service en technologische superioriteit. De belangrijkste reden dat Brand New Day de afgelopen jaren zo hard is gegroeid, is een hoge klanttevredenheid. Maar liefst 38% van de particuliere klanten geeft Brand New Day een 9 of een 10 voor haar dienstverlening en slechts 1% geeft een onvoldoende. De Net Promotor Score (NPS, een graadmeter om klanttevredenheid uit te drukken) van Brand New Day is 32. Bij veel financiële aanbieders is deze NPS laag zo niet negatief. De komende jaren gaat Brand New Day veel investeren om de klanttevredenheid nog verder te laten stijgen.

Meer informatie

Kalo Bagijn, algemeen directeur

T 020 – 75 85 380

E kbagijn@brandnewday.nl

I www.brandnewday.nl

 


Over Brand New Day

We hebben Brand New Day opgericht om een alternatief te bieden voor de grote verzekeraars. Want die kunnen wel wat concurrentie gebruiken om lekker fris te blijven. Wij vinden dat het anders moet in verzekeringsland: lage kosten, begrijpelijke producten en gewoon on-Nederlands hard rennen voor je klant. Calvinistisch in kosten, Bourgondisch in service. Dat is ons DNA. Dat zit bij ons in elke vezel. Zo hebben we het in het verleden gedaan – ook toen dat nog niet in de mode was – en zo blijven we het in de toekomst doen.

Brand New Day is zelfstandig

Wij zijn geen onderdeel van een andere bank of verzekeraar. We hebben dit bedrijf in 2010 zelf opgericht… eigen geld, eigen risico en eigen Ikea-meubeltjes. Onze marges zijn laag, maar Brand New Day is geen charitatieve instelling. Ook wij willen winst maken. Maar wel winst uit eerlijke handel, net als de bakker op de hoek. Wij zijn ervan overtuigd dat je met eerlijke handel en on-Nederlandse service uiteindelijk veel klanten krijgt. En dan komt die winst vanzelf. Die strategie werkt, want we groeien hard. Op dit moment zijn wij ruim 100.000 particuliere rekeninghouders en 1.000 bedrijven van dienst. En daar zijn we best trots op.

Onze diensten

Bij Brand New Day beleg je voor de toekomst, voor een doel op lange termijn. Dat kan mét fiscaal voordeel (aanvullend pensioen, aflossing van de hypotheek, gouden handdruk), maar natuurlijk ook zonder (kinderrekening, beleggingsrekening). Vanaf 2012 kunnen bedrijven hun collectief pensioen bij onze Collectief onderbrengen. En vanaf 2013 zijn we ook levensverzekeraar en bieden wij een overlijdensrisicoverzekering aan uit eigen keuken.

Geef een reactie