Brand New Day start samenwerking met intermediair

Intermediair start massaal met oversluiten woekerpolis

 

De producten van Brand New Day zijn vanaf komende week ook via onafhankelijke adviseurs te verkrijgen. Via de eigen website konden de producten al direct, zonder tussenkomst van een adviseur, afgesloten worden. Direct na haar introductie in januari kreeg Brand New Day, dat géén provisie betaalt, verbazingwekkend veel verzoeken van onafhankelijke adviseurs tot samenwerking. Om hen te ondersteunen heeft Brand New Day een online applicatie ontwikkeld waarmee adviseurs direct, geheel online, een rekening voor hun klant kunnen openen of een polis kunnen overboeken.

Kalo Bagijn, Algemeen directeur van Brand New Day: “De massale verzoeken tot samenwerking verbaasde ons enorm. Het blijkt dat de intermediaire markt in hoog tempo aan het veranderen is. Steeds meer adviseurs werken niet meer (alleen) op provisiebasis, maar laten zich per uur door de klant betalen. Bovendien pikken ze het niet dat de verzekeraars de schuld van de woekerpolis in hun schoenen proberen te schuiven. Ze zijn kwaad, want jarenlang was elke polis die ze konden aanbieden, een woekerpolis. Er was geen alternatief. Deze adviseurs zijn de woekerpolis zat. Ze beseffen dat er iets moet gebeuren voor hun klanten. De komst van Brand New Day wordt aangegrepen om hun klanten te verlossen van de foute polissen.”

Oversluiten van polissen

Steeds meer adviseurs grijpen de commotie over de woekerpolissen aan om invulling te geven aan hun toegevoegde waarde als adviseur. Ze beseffen dat hun klant niet moet wachten op compensatie en zo snel mogelijk zijn of haar woekerpolis moet oversluiten. In de compensatieregeling worden de kosten gemaximeerd op ongeveer 2,5% per jaar. De kosten van Brand New Day zijn gemakkelijk 5x zo laag. Hierdoor is oversluiten al snel aantrekkelijk. In een berekening wordt inzichtelijk gemaakt hoeveel pensioen de klant méér opbouwt als de polis wordt overgesloten. De kosten van het advies en eventuele afkoopkosten worden hierin meegenomen. Ook na oversluiten behoudt de klant het recht op compensatie over de jaren dat de polis gelopen heeft.

Het einde van het papieren kantoor

Nu de klant de adviseur per uur betaalt, is een snelle afhandeling voor klant én adviseur van groot belang. Speciaal hiervoor heeft Brand New Day een gemakkelijke online applicatie ontwikkeld. Hiermee kan de adviseur voor de klant eenvoudig offertes maken, rekeningen openen en polissen overboeken. Dit gebeurt geheel online, er hoeft geen papier meer aan te pas te komen. Alles is erop gericht de administratie tot een minimum te beperken. Met de gegevens van de klant en de polis bij de hand kan bijvoorbeeld binnen een minuut een polis overgeboekt worden. Brand New Day neemt alle overige werkzaamheden, zoals het opzeggen van de huidige polis en het overboeken daarvan, voor haar rekening. Zo kan de adviseur zich volledig richten op het advies aan de klant en niet op de administratie.

Regel een aanstelling

 

 

Geef een reactie