Brand New Day in 2015: forse groei en bescheiden winst

Brand New Day is het afgelopen jaar hard gegroeid. Het aantal klanten steeg afgelopen jaar met 22% naar 127.000. En het door klanten toevertrouwde vermogen steeg met 31% en doorbrak daarmee de grens van € 1 miljard. Dat was in het begin, in 2010, wel anders…

Kalo Bagijn, oprichter Brand New Day: “Begin 2010 gingen we van start met Brand New Day. De teller eindigde dat jaar op 5.000 klanten en € 64 miljoen klantvermogen. De jaren daarna is het hard gegaan… 5 jaar later, eind 2015, vertrouwen onze 127.000 klanten ons meer dan € 1 miljard toe. We hebben bewezen wat velen in de branche voor onmogelijk hielden: een winstgevende financial neerzetten met een marge van € 75 per klant per jaar. We hebben afgelopen jaar onze investeringen fors opgeschroefd, vooral in ICT, om ons productaanbod verder te verbeteren en uit te breiden. Ondanks die investeringen steeg de winst met 17% naar ruim € 8 ton. De komende 2 jaar verwachten wij te verdubbelen in klantvermogen, van € 1 miljard naar € 2 miljard. Harde groei en structurele winst: Brand New Day is 6 jaar na oprichting definitief door de fase van start-up heen.”

De groei van Brand New Day

groei vermogen 2015
groei klanten 2015

 

Ontwikkelcentra in Griekenland en Thailand

Gezien de hoge ambities en de krapte op de arbeidsmarkt voor goede ontwikkelaars heeft Brand New Day ervoor gekozen om naast Nederland ook ontwikkelteams in het buitenland op te zetten: Griekenland (Athene) en Thailand (Bangkok). Medio 2015 waren de buitenlandse teams operationeel actief en op dit moment leveren deze al een belangrijke bijdrage in de ontwikkeling van nieuwe producten en diensten. Volledige controle en inzicht voor elke Nederlander in het inkomen voor later vergt nog de nodige investeringen in ICT. Brand New Day verwacht daarom deze ontwikkelteams in de toekomst verder uit te breiden.

Geef een reactie