Brand New Day en ASR in joint venture voor collectief pensioen

Collectief pensioen tegen zeer lage kosten, verkoop via intermediair

  • Brand New Day en ASR Nederland richten joint venture (Collectief) op met label Brand New Day
  • Zeer lage kosten voor werkgever én werknemer
  • ASR Nederland treedt op als exclusieve verzekeringspartner
  • Werkgever: snelle en gemakkelijke verwerking van mutaties via online portal
  • Werknemer: online actueel inzicht in het verwachte pensioeninkomen en de kosten
  • Intermediair: verkoop via onafhankelijke adviseurs

Brand New Day en ASR Nederland gaan samen collectieve pensioenen voor bedrijven aanbieden. De joint venture, waarin beide bedrijven een 50% belang hebben, gaat hiervoor een vergunning als premiepensioeninstelling (Collectief) aanvragen. De Collectief neemt de naam, het beleggingsproduct en de klantgerichte aanpak van Brand New Day over. ASR Nederland is de exclusieve risicodrager voor de verzekeringen waarvoor de Collectief gaat bemiddelen.

Doelgroep en startdatum

De joint venture, Brand New Day Collectief N.V., richt zich in eerste instantie primair op het MKB: bedrijven met 2 tot 500 medewerkers. In het vierde kwartaal van 2011 verwacht Brand New Day Collectief volledig operationeel gereed te zijn. Gezien de lange beslistermijnen van bedrijven voor een collectief pensioen wordt vanaf heden gesprekken met bedrijven aangegaan.

Lage en zichtbare kosten

Het Brand New Day Collectief pensioen biedt de laagste totale kosten van alle bij ons bekende kostenstructuren. In vergelijking met andere aanbieders zijn de totale kosten een stuk lager. De kosten worden zowel voor de werkgever als de werknemer volledig helder weergegeven op de website. Daarnaast worden ook de verzekeringen tegen een zeer laag tarief aangeboden.

Distributie

De collectieve pensioenregeling wordt via onafhankelijke adviseurs aangeboden.

Thierry Schaap, algemeen directeur van Brand New Day: “Wij zijn erg verheugd nu ook op de markt van het collectieve pensioen de concurrentie aan te kunnen gaan. Als wij onze klanten een pensioen willen bieden tegen hele lage kosten, hebben wij een sterke verzekeringspartner nodig. Met ASR hebben wij een solide partner gevonden die niet alleen veel kennis inbrengt, maar bovendien tegen zeer scherpe tarieven risicoverzekeringen kan aanbieden. Daarnaast is de manier waarop ASR met de woekerpolissen omgaat voor ons ook een reden om voor hen te kiezen. Alle verzekeraars hebben woekerpolissen verkocht. Maar zij zijn de eerste die het probleem niet onder het vloerkleed probeert te schuiven maar haar klanten direct compenseert voor de schade uit het verleden en proactief de woekerpolissen omruilt voor producten tegen lagere kosten.”

Jos Baeten, Voorzitter raad van bestuur ASR Nederland: “Verzekeraars krijgen de laatste tijd veel kritiek. Ook ASR. Wij willen aantonen dat wij het verleden achter ons hebben gelaten en ervan overtuigd zijn dat het belang van de klant vooropgesteld moet worden. Dat doen wij enerzijds door transparante en flexibele verzekeringsproducten te introduceren. Maar anderzijds bijvoorbeeld ook door samen met Brand New Day deze joint venture op te zetten. Wij zien Brand New Day als een innovatieve partij die kennis heeft om tegen lage kosten producten te introduceren. Wij geloven dat meer concurrentie uiteindelijk altijd in het belang van de klant is.”

Geef een reactie